Saturday, 7 June 2014

Move on!

Bismillah :)

harini rasa macam nak berbicara dengan blog pula..

Asyik berbicara dengan manusia je.. eh! :p

Harini.. maka terjadilah satu kisah yang aku boleh ambil iktibar dari kata-kata seperti berikut;-

“benda dah jadi, usah ditangisi.. ambil pengajaran.. teruskan usaha.. insyaAllah Allah bantu :)”

Kisahnya berlaku apabila document ‘FYPKU’ telah ghaib dalam simpanan laptopku..

Jeng..jeng..jeng..

Dgn tidak semena-semenanya wajahku bertukar dari   :) ke :O

Cuba berlagak tenang.. ceh berlagak gile..

tapi tak lama pon aku boleh berlagak macam tu.. sebab org kata jangan berlagak sangat.. tak kemana pon..

jadi aku kumpulkan kekuatan.. aku sedut semua air mata yg bergenang.. ececeh.. ok serius.. aku pun perlahan-lahan membuka Microsoft words yg baru..

yelah.. hidup kena teruskan.. apa orang zaman sekarang suka cakap tu? Move on eh?

Haa yelah.. move on lah aku pon dengan report fyp yg baru.. hee~

Jadi.. mohon kengkawan yang kononnya busy dgn esaimen atau FYP ke apa ke, mohon sesangat jangan ulangi kesilapan ini..

orang kata kita belajar dari pengalaman orang..kan.. tapi kalau nak alami sendiri pon takpe..ok je.

Kalau boleh, save benda2 penting ni betul2.. cakna! Fokus bile buat kerja!

Kalau ada 10 thumdrive, simpanlah kat semua thumdrive yang ada.. huhu over!

Lagi satu, tenang.. buat keje kena tenang..

Macam mana nak tenang? baca doa.. walaupon doa tu nampak mcm benda kecil je tapi impak dia besar..

Tak caye? Cubalah! :)

Oklah, beta nak move on nih.. doakan beta berjaya siapkan FYP report ni dgn suksesnya.. insyaAllah~

kepada supervisorku yg disayangi, nanti saya hantar report saya..huhu soon..  insyaAllah~ :) 
kepada mak abah dan adik2ku yg dirindui di rumah, sabar ye, nanti ain balik bawak keriuhan ke rumah.. eceh~ mohon jangan muntah..
kepada kengkawan yg baik hati, terima kasih di atas sokongan penuh tak penuh anda..hihi
alhamdulillah.. terima kasih semua!

“macam mana nak tenang eh?”
“dan ingatlah.. dengan mengingati Allah hati menjadi tenang.. yakinlah Allah tolong.. jangan sesedih.. Allah nak kite dekat dengan Dia.. berdoalah dan... USAHA!” *muka semangat!*

-senyum :)-

-tenangaintenang-

Wallahu’alam~


be strong girl.. haa gitu~
*sumber macik gugirl :p*



No comments:

Post a Comment